Een nieuw logo. Het werd hoog tijd. Sinds 1 juli laat Stichting Bultersmekke Assistancedogs zich kennen met een nieuw beeldmerk.
Vanaf het ontstaan hanteerde de stichting een logo dat was afgeleid van het logo van BMA. Begrijpelijk vanwege de oprichting van de stichting door cursisten van BMA. Echter, het werd tijd om de primaire activiteit van de stichting nadrukkelijker in het logo zichtbaar te maken.
Financiële ondersteuning
In het eerdere beeldmerk staat de relatie tussen cursist en assistentiehond centraal, de kern van het teamcoachingsprogramma van BMA.
De stichting zet zich in voor mensen die een assistentiehond nodig hebben maar onvoldoende financiële steun ontvangen van instanties zoals de zorgverzekeraar, gemeenten, werkgevers of uitkeringsorganisaties.
De hand in het logo onder de assistentiehond maakt duidelijk dat het mensen zijn die de opleiding van de assistentiehond helpen mogelijk maken. Hoe? Door te doneren, door deel te nemen aan de Nationale Doppenactie, door acties te ondersteunen van de stichting of door te helpen bij acties van cursisten in het vinden van financiën voor de noodzakelijke assistentiehond.
Het logo is ontworpen door Masters of Media, de organisatie die ook de nieuwe site van de stichting ontwierp.
